Sunday, April 4, 2010

21 Tahun Hidup Didunia..



Hidup ini tak selalunya indah..Kadang-kadang langit cerah,kadang-kadang langit mendung,kadang-kadang air pasang dan kadang-kadang air surut.Itulah kehidupan yang telah diatur dan dirancang oleh Allah AWT untuk umatNya.

Telah 21 tahun aku hidup di bumi yang penuh dgn bunga dan duri ini..Pelbagai pahit manis,hujan panas,telah ku redah.Kesusahan,kesenangan,kesdihan,kegembiraan, kesakitan telah ku lalui..Terima kasih Ya Allah kerana masih memberi kesempatan untuk aku hidup dibumiMu ini.Di bumi yang tidak sesiapa pun yang akan kekal abadi di dalamnya.Dengan keizinanMu juga aku masih lagi bernafas sehingga ke hari ini..

Belum bersedia rasanya untuk aku menempuh hari-hari esok yang menanti.Belum bersedia rasanya untuk aku menempuh dugaan yang mendatang..Belum bersedia rasanya untuk aku menempuh alam kematian yang bila-bila masa akan memnggilku..Tetapi.akan aku cuba menempuh semua itu dgn sebaik-baiknya kerana aku tahu setiap apa yang berlaku ada hikmah dariMu,Tuhan pencipta alam.Akan ku tempuhi semua itu hanya keranaMu hingga ke akhir hayat ku..

Terima Kasih Ya Allah.Akan ku selami waktu-waktu pemberianMu yang Engkau hadiahkan kepada ku sebaik-baiknya..Impian ku hamya satu.untuk menjadi seorang wanita yang solehah yg aku tahu masih belum cukup untuk aku menjadi seperti itu.Masih banyak lagi yang harus ku pelajari untuk menjadi seperti itu..

Semoga dgn peningkatan usiaku ini yang pinjaman sementara dariMu,peningkatan juga keimanan,kataqwaan,kecintaan,kesyukuran kepadaMu yang maha AGUNG...Amin..Alhamdulillah.

1 comment: