Friday, October 22, 2010

Keajaiban Bismillahirrahmanirrahim

Bismillahirrahmanirrahim..



suatu ketika Abu Hurairah bertemu dgn syaitan penggoda org mukmin dan syaitan penggoda org kafir.Syaitan penggoda org kafir saaaangat gemuk,segar,rapi dan memakai pakaian yg elok.Sedangkan syaitan penggoda org mukmin saaangat kurus,kering,kusut dan telanjang.Syaitan gemuk itu pun bertanya pada syaitan kurus "knp keadaanmu menyedihkan,kurus kering,kusut n telanjang?"Syaitan kurus pun menjawab "Aku bertugas menggoda org mukmin yg selalu berzikir n membaca Bismillah..menyebut nama Allah.Ketika hendak mkn n minum,ia membaca Bismillah..menyebut nama Allah,maka aku tetap lapar dan haus.Ketika memakai minyak wangi,ia menyebut nama Allah maka aku tetap kusut.Ketika memakai baju pun dia juga menyebut nama Allah sehingga aku tetap telanjang."(padan muka syaitan kurus kan)



Syaitan gemuk menyahut " Kalau begitu aku sgt beruntung.Aku bersama org kafir yg tidak pernah menyebut nama Allah.Pada waktu mkn dia tidak menyebut nama Allah sehingga aku boleh mkn bersamanya sehingga puas.Ketika dia minum dia juga tidak menyebut nama Allah sehinnga aku boleh ikut minum.Ketika memakai minyak wangi,ia tidak menyebut nama Allah sehinnga aku ikut memkai minyak wanginya.Ketika memakai pakaian dia juga tidak menebuy nama Allah sehinnga aku ikut memakai pakainya"



Begitulah faedah membaca Biamillahirrahmanirrahim.Syaitan tidak boleh ikut mkn makanan bahkan dalam sebuah hadis Rasulullah S.A.W bersabda bahawa rumah yg dibacakan Bismillah...syaitan tidak akan bermalam didalamnya.Mulailah segala perbuatan baik dgn membaca Bismillah,menyebut nama Allah agar perbuatan itu benar-benar penuh barakah,tidak diganggu syaitan n mendapat redha dari Allah yg Maha Pemurah.



( petikan kisah teladan daripada Buku DIATAS SEJADAH CINTA-Habiburrahman)

No comments:

Post a Comment