Friday, June 5, 2009

balik kampung!!!!!

hari ini hari yang paling indah dan mengembirakan sebab hari ini saya balik kampung!!! seperti biasa saya dan adik akan bersiap mengemas barang.semalam,before balik kg,kami kemas bilik,basuh pakaian..semangat nak balik kampung la katakan..hehe.rindunya kat mak dengan ayah...rindunya kat adik-adik...rindunya masakan mak...itulah luahan hati setiap pelajar yang berjauhan dengan ibu bapa.macam saya...macam kawan-kawan juga..rasanya sudah hampir sebulan tidak menatap wajah kesayangan,ibu dan ayah..hanya mendengar suara sahaja melalui handphone.hari-hari seya menlefon ibu dan ayah untuk hilangkan rindu di hati..kadang-kadang kawan-kawan pun ketawakan kan saya sebab hari-hari saya telefon ibu dan ayah..mereka cakap ibu dan ayah mesti tak tahu nak cakap apa sebab hari-hari telefon..tapi saya tak kira.saya nak telefon juga,saya nak kacau juga ibu dan ayah.hehehe.apa salahnya kita telefon ibu ayah kitakan.kan,kan,kan.tadi bertolak dari shah alam ke klang kira-kira pukul 12.pm.then kena menaiki satu lagi bas untuk ke Meru sebab hanya di Meru sahaja yang ada bas untuk balik ke teluk intan..penat..huhuhu tapi saya tak kisah..janji boleh balik kampung.tiap-tiap minggu balik kampung pun saya laaaagi tak kisah..tak rasa penat pun..tiba di Meru terus beli tiket.nasib baik ada tiket.Alhamdulillah..tapi,tadi dapat tempat duduk paling last sekali..sakit kepala la juga.sepanjang jalan asyik melantun je..untuk elakkan rasa pening saya terus tidur..bila sedar je,dah nak sampai teluk intan.lebih kurang 3 jam perjalanan.wahhhh seronoknya...yeay.yeay dah sampai..yeay,yeay dah sampai.hehe

kepada kawan-kawan,teman-teman,abang-abang,kakak-kakak sudi-sudikanlah diri untuk pulang ke kampung ye..pulang setiap minggu pun x mengapa ;)..ayah dan ibu kita pasti berasa gembira dan tersenyum menanti kepulangan kita..

2 comments: