Tuesday, November 24, 2009

class taxation yg agak suram.:(


























Kehadiran En Fendy iaitu bekas lecturer Financial Accounting2 yang mengajar subjek Taxation pada semester ini amat mengejut dan memilukan hati kami..Satu kelas terkejut dgn keadaan fizikalnya yang berubah serta merta..Baru sahaja rasanya melihat En Fendy dalam keadaan yang sihat bulan lalu ketika beliau memberi kad raya kepadaku.Ya Allah,kenapa jadi begini???Aku tersentak seketika.Tiada apa yang hendak aku katakan melainkan dengan muka yang sangat terperanjat,rasa sayu hatiku,rasa ingin menangis melihatnya.Terlalu banyak persoalan yang bermain di fikiranku..Aku tertanya-tanya adakah beliau menghidap penyakit kronik ataupun beliau menjadi seperti itu kerana terlalu memikirkan keadaan anaknya?..Perasaan sedih bergaul dengan terkejut,membuatkan aku kaku dan ingin mengalirkan air mata..aku kagum dengan semangatnya itu,walaupun sakit,beliau tetap datang untuk mengajar kami...Aku tak tahu kenapa,tetapi hati aku mengatakan bahawa beliau menghidapi sejenis penyakit kronik dan boleh membawa maut("jgn fikirkan kenapa saya jadi sebegini.you all just concentrate on your study")itulah kata-katanya di dalam kelas petang tadi...Sesunguhnya,terlalu berat hati ini untuk kami menatap keadaannya setiap hari di dlm kelas,hati ini tak sanggup melihat keadaan beliau yg menangung derita kesakitan tersebut...Nasihat beliau kepada aku dan adik akan sentiasa di dalam hati (walaupun kita dpt A utk semua subjek jgn sombong jgn angkuh.Itu semua adalah kejayaan yang diberikan oleh Allah dan yang paling penting jgn tinggal solat dan selalu baca al-Quran)nasihat itu akan sentiasa kami ingati.Tidak mampu untuk membalas segala jasanya.Hanya doa aku panjatkan.Semoga En Fendy cepat sembuh,sejahtera selalu.Amin ya Rabbal 'alamin

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. min...
    Ingatlah 5 perkara sebelum 5 perkara
    Hidup sebelum mati
    Kaya sebelum miskn
    Sihat sebelum sakit
    Masa senang sebelum masa sempit
    Muda sebelum tua

    ReplyDelete